STEYR Plus jako nástupce řady Kompakt

Legendární jméno zdobí novou řadu modelů STEYR. Pět traktorů s výkonem od 80 do 120 k s novým výrazným designem, větším hydraulickým výkonem a komfortem díky odpružení celé kabiny.
Legendární jméno zdobí novou řadu modelů STEYR. Pět traktorů s výkonem od 80 do 120 k s novým výrazným designem, větším hydraulickým výkonem, komfortem díky odpružení celé kabiny. Nová konstrukce předního závěsu umístěného na přední nápravě se hodí do kopcovitých terénů.

Legendární název Plus se vrací do nabídky traktorů STEYR, kde se objevuje nová pětičlenná řada modelů o výkonu 80-120 koní, která by měla nahradit řadu Kompakt této značky. Vzhledem k tomu, že segment malých traktorů představuje největší objem trhu v Evropě, přináší nový STEYR Plus do tohoto odvětví nejmodernější technologie v kompaktním balení, které jsou jasně rozpoznatelné podle nového výrazného designu kapoty s integrovaným osvětlením.

steyr_plus_ok2-2000-kopie.png

Nové traktory jsou poháněny 3,6litrovými čtyřválcovými motory FPT F5 s přeplňováním turbodmychadlem, mezichladičem, vstřikováním paliva Common Rail a kompaktní emisní technologií FPT Hi-eSCR2, která splňuje emisní normy Stage V. Nové traktory dosahují točivého momentu až 506 Nm (u největšího modelu) a mají objem palivové nádrže 128,8 l (AdBlue 9,6 litru). Převodovka Steyr Plus nabízí 24x24 rychlostí a dvoustupňový Powershift s elektrohydraulickým Powershuttle pro jednoduché manévrování vpřed/vzad bez použití spojky. Maximální rychlost je 40 km/h a k dispozici jsou i na přání plazivé rychlosti. Traktory řady Plus mají také výhodu v podobě funkce brzda-spojka, která umožňuje vypnutí pohonu a brzdění jednou nohou například na křižovatce nebo při práci s čelním nakladačem. Pro traktory řady Plus je k dispozici kompletní nabídka nakladačů STEYR.


Rozšíření kapacity ve více oblastech

Výkonnost dále umocňuje zvýšení maximálního výkonu hydraulického čerpadla o 25 % z 64 l/min na 80 l/min a zvýšení zvedací kapacity zadního závěsu o 13,5 % z 4 400 kg na 5 000 kg, přičemž vzadu je také možnost nového typu automatického hydraulického závěsu, tzv. Agroháku s hydraulickým výsuvem, který maximalizuje viditelnost. Přípustná celková hmotnost byla zvýšena z 6 500 kg na 7 000 kg a nové traktory STEYR Plus jsou k dispozici s většími zadními pneumatikami 420/85 R38, které zajišťují lepší trakci a poskytují světlou výšku 480 mm. V závislosti na požadavcích na přední nářadí/nakladač je na výběr ze dvou náprav: buď standardní náprava kat. 1.0 s vylepšeným řízením a závěsem na přední nápravě, nebo nová volitelná náprava kat. 1.5 HD, která nabízí větší šířku a nosnost.

648974_v2.jpg

 

Modernizace kabiny zvyšují pohodlí řidiče

V přepracované kabině traktorů STEYR Plus je nové ovládání a digitální přístrojová deska, která přehledně zobrazuje klíčové provozní údaje a zajišťuje snadné sledování informací. V kabině je nové uspořádání elektronické architektury, která kombinuje přesnost s robustností. Komfort garantuje mechanické odpružení kabiny, které doplňuje odpružení sedadla a zajišťuje, že obsluha je zbavena otřesů přenášených na traktor při jízdě po nerovném terénu a polních cestách. Nový výfuk s profilem U pomáhá zajistit nerušený výhled vpřed na pracovní plochu.
 

I zákazníci menších traktorů hledají precizní technologie

"Jedním z klíčových bodů zpětné vazby od zákazníků, kterou jsme získali při plánování této nové řady, bylo, že precizní technologie jsou v této výkonové kategorii stále důležitější jak v zemědělství, tak v komunálních aplikacích," říká Ross Macdonald, produktový manažer pro traktory STEYR. "V reakci na to jsme zkonstruovali novou řadu Plus s možností dodání technologií včetně telematiky S-Connect a automatického navádění S-Tech s automatickým řízením. Výsledkem je, že i tyto menší traktory mohou využívat stejné technologie, které jsou k dispozici u větších modelů, pro plnou efektivitu práce na poli, minimalizaci únavy obsluhy a poskytování přesných údajů, které pomáhají při přijímání obchodních rozhodnutí."

Plná dostupnost traktorů STEYR Plus na všech evropských trzích začne v druhé polovině roku 2024.