Puma 165 CVXDrive na západě Čech

Třetí Puma v podniku AGROCOM HRUŠOVANY

AGROCOM HRUŠOVANY

Podnik hospodaří na přibližně 2 250 hektarech, z toho 1 650 je orná půda a dalších 600 jsou louky a pastviny. Z rostlinné výroby zde pěstují ozimou pšenici, řepku, ječmeny, cukrovou řepu a okrajově i horčici a pelušku. V živočišné výrobě zde najdeme přibližně 500 ks dobytka. K tomu 180 býků ve výkrmu a 100 jalovic.

V oblasti západních Čech loni řádili hraboši. V AGROCOM HRUŠOVANY měli řádově o 20 % nižší výnosy než v ostatních letech: ”Doufám, že nás letos kalamitní výskyt hraboše nezasáhne. Od loňské sklizně se potýkáme s nedostatkem slámy pro dobytek a nízké výnosy na plodinách nám způsobily propad v tržbách. Hraboši nám způsobili škody i při  zakládání porostů. V půlce srpna jsme zaseli řepku a na konci září jsme se rozhodli pro zaorávku 305 z 330ha, protože porosty byly zničeny a pozemky byly šíleně podnorovány. Letos máme kvůli tomu jen 25 ha řepky.

Teď porosty vypadají dobře, ale do sklizně ještě daleko: ”Jsme v krušnohorském srážkovém stínu, stává se nám, že srážky přicházející z Německa utíkají po horách na Most a Litvínov a nám zde nezaprší. Opačný extrém je, když nám úrodu zničí kroupy.

Od března jezdí v podniku nová Puma 165 CVXdrive. Nahrazovala starší konkurenční traktor, který už se dostal na hranici životnosti: “Výkon motoru nám stačí proto, co potřebujeme. Dívali jsme se i na nižší traktory, ale nakonec vyhrála Puma, kvůli celkové hmotnosti při tažení přívěsů. Máme tady vany ZDT 25, takže proto se šlo do Pumy.” Puma 165 CVX má motor FPT s technologií Hi-eSCR2 s vyšším výkonem a nižší spotřebou paliva, který splňuje normu Stage 5.

Dalším důvodem bylo i to, že zde už dvě Pumy jezdí: “Pumy máme tři: 185, 200 a teď 165. Novou jsme vybrali i kvůli rozchodu kol, další Pumy tahají rozmetadla na minerální hnojiva, takže kdyby náhodou jeden traktor nemohl, může zaskočit Puma 165 CVXDrive, se stejným rozchodem kol, nemusíme si tak přešlapávat kolejový řádky.” Puma bude primárně jezdit v dopravě a v pícninářských pracech, proto zvolili automatickou převodovku CVX, která má automatické řízení produktivity. S touto převodovkou je ovládání pojezdu vpřed/vzad bez použití spojky. Převodovka má prodloužený servisní interval na 1500 hodin.

Jelikož bude Puma vykonávat jednoduché operace, proto zvolili základní výbavu bez navigace. S navigací v podniku jezdí větší stroje, které sejí, např. Magnum. Navigaci tady volili kvůli kolejovým řádkům.

 

Řidič Milan Lorenčík přesedlal ze staršího traktoru, tak je s novým strojem naprosto spokojený:
Je to spolehlivý a komfortní stroj. Dokud na něm dělám jenom pravidelnou údržbu, tak je to skvělé.

Dokud o traktoru nevím, že je rozbitý, tak jsem spokojený. Je to sen člověka, který rozhoduje o nákupu.

Kdybych měl znovu vybírat traktor do 200 koní, šel bych do Pumy.

Jakub Bodnárik, AGROCOM HRUŠOVANY

Puma 165 CVX při obracení sena

Další Case IH stroje v podniku

V podniku mají se značkou Case IH bohaté zkušenosti. Velice spokojení jsou zde např. s kombajnem Axial-Flow 9240: “Je to výborný kombajn s velikou výkonností. Za den nám sklidí kolem 60 ha, to je skvělé číslo.” Agregují ho s lištou MacDon, která nechává perfektní, krátké strniště: “Loni jsme s tím vysekali lehlou pelušku, to nám nechalo 3 cm strniště.

 

Nezaostávají ani lisy na balíky, ty tady mají hned dva: “Teď jsme z vedlejšího podniku koupili další lis RB455. U prvního nás překvapilo jak, nádherné balíky z něho lezou. A to i když máme vlhkost lisovaného materiálu vyšší, byl to nádherný, utužený balík.

Technická specifikace

 

Motor

CASE IH - FPT s technologií Hi-eSCR2 s vyšším výkonem a nižší spotřebou paliva plnící normu Stage 5, diesel oxidační katalyzátor DOC + SCRoF systém, bez recirkulace spalin

6-ti válcový přeplňovaný motor s mezichladičem stlačeného vzduchu, objem 6,7 l, křížová hlava válců4 ventily na válec – 24V, vysokotlaké elektronické vstřikování paliva systémem
Common-Rail, turbodmychadlo s Wastegate, elektronicky řízená viskosní spojka ventilátoru, předčistič vzduchového filtru s odsáváním nečistot, předehřev nasávaného vzduchu, alternátor 200 A, palivová nádrž nafta 330 l + 48 l AdBlue, elektronické konstantní otáčky Cruise Control, prodloužený servisní interval motoru 750 hodin

PUMA 165 CVX Profi - jmenovitý výkon 121 kW (165 k) při 2200 ot/min, maximální výkon 132 kW (180 k) při 1800 ot/min, maximální točivý moment 770 Nm při 1500 ot/min, Power management - maximální výkon 154 kW (209 k) při 1800 ot/min, maximální točivý moment 875 Nm při 1500 ot/min

Převodovka

ECO bezstupňová převodovka CVT 40 km/h, systém řízení pojezdu APMTM, 3 x Tempomat, ovládání pojezdu vpřed/vzad bez použití spojky pod zatížením Powershuttle, 40 km/h při ekonomických otáčkám motoru 1450 ot/min, max. rychlost 43 km/h, ECO Drive – dělený ruční plyn, elektrická parkovací brzda

Vývodová hřídel elektrohydraulicky ovládaná 540E/1000/1000E ot/min s výměnou koncovkou 6 nebo 21 drážek, pozvolný rozběh, ovládání na zadních blatníkách, Auto management vývodové hřídele, servisní interval převodovky 1500 hodin, brzda vývodového hřídele

Přední náprava

Odpružená přední náprava kat. 3,5“, elektrohydraulické zapínání pod zatížením, elektrohydraulické zapínání uzávěrky diferenciálu, úhel natočení kol 55°, natáčecí přední blatníky - dlouhé, hydraulické čerpadlo pro řízení 66,5 l/min, senzor úhlu natočení kol, AUTO management 4WD a uzávěrek

Hydraulický systém

Elektronická regulace závěsu (EDC) včetně regulace prokluzu kol (radar), axiální Load Sensing čerpadlo s výkonem 140 l/min, max. zvedací kapacita závěsu 8259 kg – zvedací písty o průměru 100mm4 elektronicky ovládané okruhy hydrauliky prostřednictvím loketní opěrky Multicontroller a joysticku, nastavení průtoku a časování hydraulických okruhů, tříbodový rychlozávěs Kat.II/III, auto stabilizátory závěsu, ovládání na blatnících, HMC II souvraťový management nové generace, ovládání zadního TBZ a jednoho okruhu na zadních blatníkách

Kabina

Komfortní čtyř sloupková odpružená kabina „Surround Vision“ s topením a filtrací nasávaného vzduchu, hlučnost 69 dB(A), tónovaná skla kabiny, sluneční clona předního okna, otevíratelné střešní okno, nastavitelný sloupek řízení a výškově volant

DELUXE KOMFORT PAKET: Automatická klimatizace, sedadlo Dual Motion Air s odkláněním hlavové opěrky, nízkofrekvenčním a dynamickým pružením DDS, natáčením do stran, pasivní ventilací, komfortní sedadlo spolujezdce, elektrické ovládání loketní opěrky, kůží potažený volat, koberec na podlaze, zadní sluneční clona

Ovládání všech důležitých funkcí prostřednictvím loketní opěrky a páky Multicontroller, dotykový monitor AFS 700 na loketní opěrce, ovládací panel funkcí ICPTMaudio příprava, teleskopická vnější zpětná zrcátka, vnitřní zrcátko závěsu, digitální přístrojová deska ve sloupku A, 12 pracovních světel (8 LED - 4 v přední části střechy, 4 v zadní části střechy, 4 halogenová v přední masce), přídavné sdružené světlomety (potkávací/dálkové na sloupku kabiny), zadní stěrač a ostřikovač, držák na další monitor

Přišlušenství

Vzduchové brzdy dvouokruhové, automatický zadní etážový závěs pro přívěs, čep 38 mm, spodní tažná lištaintegrovaný čelní tříbodový závěs Kat 2/3 (ovládaní zadním okruhem), jednočinný nebo dvojčinný provoz, průběžná zvedací kapacita 3.568 kg, el. odpojovač akumulátoru, maják na levé straně kabiny, nástavce zadních blatníků 75 mm

AFS: ISO BUS zásuvka Class II.

Pneumatiky

540/65 R28 přední, 650/65 R38 zadní

Specifikace

Celková homologovaná hmotnost 11.500 kgpovolená hmotnost přívěsu: 28.750 kg,
provozní hmotnost: 6.782 kg – 7940 kg

délka x šířka x výška: 5.316 x 2.476 x 3.026 mm, rozvor: 2.789 mm

Bonusová výbava

Zadní náprava s posuvnými poloosami

Velká - dvojitá teleskopická elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka

Přední 540/65R28, zadní 650/65R38 (nastavitelné přední disky)