Farmall 95C v Hořicích na Šumavě

Pro zajímavou reportáž jsme se vypravili do Jihočeského kraje, do malého městyse ležícího v nadmořské výšce 679 m. n. m.

Farmall 95C, univerzální traktor, který je díky svým kompaktním rozměrům oblíbený při práci ve stájích. Uplatní se i na farmách zaměřených na chov dobytka nebo pěstování zeleniny. Své místo si našel i v komunálu, kde je hodně využíván na údržbu trávníků a silnic, na svoz komunálu nebo práci v lese.
 

Údržba krajiny a místních komunikací

Městys Hořice na Šumavě hospodaří na přilehlých pozemcích, na kterých sekají pár desítek hektarů. Kromě údržby velkých ploch, sekání a mulčování, používají traktor na i na převážení zeleně a údržbu kolem místních komunikací. Hořice na Šumavě se nachází v nadmořské výšce 679 m. n. m a zimy zde bývají tuhé. Přece jen je to podšumaví. Proto je nový Farmall plně nasazen po celý rok, v zimě traktor slouží zejména na prohrnování sněhu a sypání místních komunikací.

Předtím měli v obci zkušenost s traktorem Zetor, jak je tomu obdobně u jiných obcí. Proximu vyměnili za nový Farmall právě před rokem. „Farmalla jsme vybrali, protože cena byla příjemná, má dobrý výkon a dlouhé servisní intervaly,“ hodnotí obsluha traktoru Vladislav Otta. V obci jsou po ročním provozu nového Farmalla velmi spokojeni a již má za sebou 620 motohodin práce bez sebemenší závady. Traktor do obce dodalo autorizované středisko UNIAGRA, které zajišťuje také kompletní servisní práce.

Nový Farmall je výkonnější a pohodlnější než předchozí traktor. Doufáme i v dlouhodobější životnost,“  dodává pan Otta, obsluha Farmalla.  Nový Farmall obsluhují celkem tři zaměstnanci obce, nejvíce času ale za volantem tráví právě zpovídaný Vladislav, který má na starosti všechny údržbářské práce po obci. Zkušenosti s obsluhou traktorů má bohaté, jezdí na nich už přes 20 let.  V obci mají Farmall 95C osazen čelním nakladačem CASE IH, k tomu mají ještě vlečku, mulčovač, sekačku a nakladač Avant.

Farmalla jsme vybrali, protože cena byla příjemná, má dobrý výkon a dlouhé servisní intervaly. Nový Farmall je výkonnější a pohodlnější než předchozí traktor. Doufáme i v dlouhodobější životnost. Na svoz komunálu většinou jezdíme ve dvou. Je dobré, že druhá sedačka není provizorní, je slušná a nepřekáží.
Jezdíme v Hořicích na Šumavě, městys leží v kopcích, kvůli stabilitě máme maximálně rozšířené kola. Skvělý je i přední tříbodový závěs, na jeden přejezd uděláme dvě operace, odhrneme i posypeme. Šetří to čas i finance, v zimě jsme byli při prohrnování rychlejší, takže i spotřeba bude určitě menší. Farmall má větší výkon, tak se mu nemusí tolik šlapat. Je tam menší zdvihový objem a větší výkon, tam, kde jsme jeli 3, tady jedeme 4.

Vladislav Otto

Dvoustupňové řazení pod zatížením


Farmall 95C nabízí několik různých převodovek. Do Hořic na Šumavě si vybrali převodovku 24x24 s reverzaci Powershuttle. A Powershiftem, který je určený pro zákazníky, kteří vyžadují více pohodlí: „Dvoustupňové řazení pod zatížením je super. Je to komfortní a výkon je pak znát.“

Kabina nového Farmallu je komfortní, klimatizovaná s vzduchově odpruženou sedačkou. Řidič si pochvaluje i sedačku spolujezdce: “Na svoz komunálu většinou jezdíme ve dvou. Je dobré, že druhá sadačka není provizorní, je slušná a nepřekáží.“  Právě sedačka spolujezdce nebývá v téhle kategorii traktorů standardem.

Městys Hořice na Šumavě se nachází v horské oblasti. Proto mají na traktoru, kvůli stabilitě na maximum rozšířené kola. Jak Vladislav Otta uvedl, nejstrmější kopec bude mít určitě 13° až 14°. Farmall je navíc možné na přání vybavit přední a zadní nápravou pro vyšší zatížení.

Obsluha si pochvaluje i přední tříbodový závěs:“ Když prohrnuji, tak vepředu mám radlici a vzadu sypač. Hydraulika je silná, že to dává, Proxima to nedávala.“ Velkou výhodou je, že obsluha na jeden přejezd udělá dvě operace: odhrne i posype. Šetří to čas i finance. „V zimě jsem byl při prohrnování rychlejší, takže i spotřeba bude určitě menší. Farmall má větší výkon, tak se mu nemusí tolik šlapat. Je tam menší zdvihový objem a větší výkon, tam, kde jsem jel 3, tady jedu 4.“. Maximální pojezdová rychlost traktoru je až 40 km/hod. Co by na traktoru pan Vladislav Otta vylepšil dodává: „Dneska bych si vybral větší výbavu, chybí mi třeba automatický závěs.“

 

Modelová řada Farmall C

Traktory Farmall C poskytují výkon pro nejlepší výsledky. Motory traktorů Farmall C jsou čtyřválcové o objemu 3,4 litrů. Objem palivové nádrže je 160 litrů. Motory jsou s turbodmychadlem a technologií vysokotlakého vstřikování Common Rail, poskytují tak větší výkon při snížené spotřebě pohonných hmot. Motor disponuje až 38% nárustem točivého momentu pro vysoké zatížení. Servisní interval je příjemných 600 motohodin. Starosti vám ušetří i motor bez AdBlue, který zároveň splňuje emisní normu Stage IIIB.

Traktory Farmall C vynikají svou jednoduchostí, proto jsou vhodné zejména pro zákazníky, kteří žádají maximálně jednoduchý traktor. Zároveň je to pohodlné místo pro práci. Do prostorné čtyřsloupkové kabiny máte snadný přístup z obou stran. Podlaha je plochá a sedadlo řidiče je nastavitelné s volitelným vzduchovým odpružením. Ovládací prvky jsou uspořádané ergonomicky. Traktor je často agregován s čelním nakladačem a pro jeho snadné ovládání je vybaven integrovaným joystickem a pro ovládání středových hydraulických okruhů.
 

Chci si stroj vyzkoušet  Chci najít svého prodejce